Vapputerveiset maalaisserkulta!

Kun asuu kaupungissa kuin maalla, ei juuri kesämökkiä kaipaa.

Meillä mökin virkaa toimittaa pihasauna, joka noin ulkomuotonsa puolesta voisi olla siirtolapuutarhamökki. Rakennus on saanut viime vuosina paljon rakkautta osakseen. Kovin tyytyväinen olen ollut mökin värivalintaan. Sijaintikin on puutarhaihmisen toiveisiin aivan nappi eteläseinustan terasseineen.

(Tätä voi tulla omin silmin arvioimaan, kun puutarhamme on avoin vierailijoille 6.-7.7.)
Monenmoisten korjaustoimien tuloksena saunarakennuksen kamarihuoneeseen syntyi keittonurkkaus, jossa voi grillieväiden kylkeen kiehauttaa kesäperunat. Vuosi sitten alkanut vappuperinne saa meillä tänä vuonna jatkoa. Munkkirinkilät paistetaan terassilla ja se vasta on kätevää, kun rasvankäry ja sokerinmurut jäävät ulkoilmoihin. Toiveissa siis reilusti plusasteita!

Keväisin ja vappuisin terveisin Uudenmaan maakunnan itäkolkalta kirjeenvaihtaja, puutarhurikollega Anna P.
Viimeisimmät kommentit